Contentcreatie
En dan kunnen eindelijk de artiesten in de ring. We kennen de soorten contentcreatie en de kanalen die we gebruiken voor de verspreiding. We weten welke (kern)boodschappen we moeten vertalen en hoe we moeten aansluiten bij de huisstijl van de organisatie. Uitgezocht is welke gedachten intern leven over de inhoud en de vormen die we zullen gebruiken, en de belangrijkste misverstanden daarover hebben we geprobeerd weg te nemen. Kom op creatievelingen, aan de slag.
De contentparadoxen
Er lijken paradoxen te zijn ontstaan: de content moet nieuw en onderscheidend zijn en tegelijk ook herkenbaar. We willen mensen blij verrassen, maar ook betrouwbaar overkomen. De mensen die de content maken, moeten zich daar ten volle van bewust zijn. Er is dus meer nodig dan creativiteit, namelijk inzicht in marketingdoelen en communicatieprincipes. Je moet begrijpen en aanvoelen wat wel en wat niet bij de organisatie past. Je kunt je niet veroorloven om steeds maar door schade en schande wijs te worden, al is bij het pionieren een mate van vallen en opstaan onvermijdelijk.

Vormen van contentcreatie
Een opsomming van contentvormen die je kunt inzetten is als een lijst met hoofdsteden: je kent ze allemaal, maar zelf verzinnen is echt een klus:
E-mailnieuwsbrieven
Infographics
Posts op sociale media
Eigen magazines
Video’s
Blogs
Quizzen
Nieuwsberichten
Foto’s & illustraties
White papers
In-person events
Webinars
Case studies
Persberichten
Opiniestukken
Position papers
Wat u van onze contentcreatie kunt verwachten:
Harmonieus
Hoe verschillend de uitingsvormen ook zijn, afstemming moet voor harmonie zorgen.
Onderscheidend
Tegelijk herkenbaar en onderscheidend zijn: dat vereist echte creativiteit.
Veelzijdig
Ervaring met vele vormen die content kan krijgen helpt bij het maken van de juiste keuzes.