Contentcreatie

En dan kunnen eindelijk de artiesten in de ring. We kennen de soorten contentcreatie en de kanalen die we gebruiken voor de verspreiding. We weten welke (kern)boodschappen we moeten vertalen en hoe we moeten aansluiten bij de huisstijl van de organisatie. Uitgezocht is welke gedachten intern leven over de inhoud en de vormen die we zullen gebruiken, en de belangrijkste misverstanden daarover hebben we geprobeerd weg te nemen. Kom op creatievelingen, aan de slag.

De contentparadoxen

Er lijken paradoxen te zijn ontstaan: de content moet nieuw en onderscheidend zijn en tegelijk ook herkenbaar. We willen mensen blij verrassen, maar ook betrouwbaar overkomen. De mensen die de content maken, moeten zich daar ten volle van bewust zijn. Er is dus meer nodig dan creativiteit, namelijk inzicht in marketingdoelen en communicatieprincipes. Je moet begrijpen en aanvoelen wat wel en wat niet bij de organisatie past. Je kunt je niet veroorloven om steeds maar door schade en schande wijs te worden, al is bij het pionieren een mate van vallen en opstaan onvermijdelijk.

Contentcreatie met De Verhalenmakers

Vormen van contentcreatie

Een opsomming van contentvormen die je kunt inzetten is als een lijst met hoofdsteden: je kent ze allemaal, maar zelf verzinnen is echt een klus:

  • E-mailnieuwsbrieven

  • Infographics

  • Posts op sociale media

  • Eigen magazines

  • Video’s

  • Blogs

  • Quizzen

  • Nieuwsberichten

  • Foto’s & illustraties

  • White papers

  • In-person events

  • Webinars

  • Case studies

  • Persberichten

  • Opiniestukken

  • Position papers

Wat u van onze contentcreatie kunt verwachten:

  • Harmonieus

    Hoe verschillend de uitingsvormen ook zijn, afstemming moet voor harmonie zorgen.

  • Onderscheidend

    Tegelijk herkenbaar en onderscheidend zijn: dat vereist echte creativiteit.

  • Veelzijdig

    Ervaring met vele vormen die content kan krijgen helpt bij het maken van de juiste keuzes.