Story­telling voor uw bedrijf of organisatie.

Vertel uw verhaal.
Een verhaal hébben is één, het vertéllen is wat anders. Het omzetten van uw authentieke boodschap in de juiste woorden, beelden en geluiden is echt een kunst: storytelling. Bij storytelling voor uw bedrijf komt het aan op inleving, creativiteit en vakmanschap. De Verhalenmakers dragen uw bedrijfsverhaal op talloze manieren uit: van het pakkende verhaal op de website tot en met een soundbite voor dagelijks gebruik.
Kom gratis in contact

Wat is storytelling?

Een goed verhaal gaat nog vaak de mist in doordat het slecht verteld is. Storytelling is dan ook een vak. Schrijvers en schilders doen het sinds mensenheugenis, (foto)journalisten en cineasten al een paar honderd jaar. Alleen heette dat nooit zo. Deze eeuw heeft de term storytelling zich in Nederland vooral als vorm van contentmarketing ontwikkeld. Dat is prima, mits het maar niet in reclame ontaardt. Dat zijn echt twee verschillende zaken.

Een verteller brengt elementen in het verhaal die het publiek herkent. Die elementen zorgen voor samenhang in de informatie, voor amusement, voor verleiding. Een goed verhaal verrast. Het zet mensen aan het denken, en brengt emotie naar boven. Dat het blijft hangen, komt doordat er zowel een begrijpelijke lijn in zit als een keur aan bijzondere contrasten. Of het om tekst of beeld gaat, maakt hierbij niet uit. Vaak zal de combinatie het effectiefst zijn: visual storytelling.

Verbinden en veranderen.

Een corporate story heeft tot doel afzender en publiek te verbinden, zodat wederzijds contact ontstaat, vaak zelfs sympathie. Het kan veranderingen in gang zetten. Essentieel is geloofwaardigheid: als verhaal en imago te ver uiteenlopen, is de kans op succes nihil. Daarom is storytelling geen sprint, maar een duurloop. Het sluit aan bij het kernidee van de organisatie. In de clou van het verhaal komt de algemene hoofdboodschap terug; niet overdreven, maar authentiek.

Onze methodiek van storytelling:

Andere vragen, die zorgen voor een beter verhaal.

Journalistiek interviewen betekent vragen stellen die dieper gaan. Er zijn meer perspectieven dan mensen denken. We gaan schatgraven in uw bedrijf.

Storytelling met interviews

Verhaal doorgronden, om kernwaarden te vinden.

Onherroepelijk zitten in uw verhaal ook uw kernwaarden besloten. Bij het ontleden van uw woorden, halen we die essentiële informatie naar boven.

Storytelling analyse

De boodschap, verteld in aansprekende vormen.

Uw verhaal en uw waarden leveren de kernboodschap op. Die vertalen wij in beelden, tekst, infographics en video. Op een manier die mensen aanspreekt.

Vertellen van storytelling voor uw bedrijf of organisatie

Contentstrategie

Contentstrategie voor storytelling
Alle media zijn ons vertrouwd. Met een goede content­strategie komt u in beeld bij de juiste doel­groepen.
Meer info

Contentcreatie

Contentcreatie voor storytelling voor een bedrijf
Na onderzoek, overleg en advies gaan we dingen máken. Het is verbazing­wekkend op hoeveel manieren een verhaal tot leven te wekken is.
Meer info

Waarom het zin heeft aan story­telling te doen:

Overtuigen met oprechtheid.

Het fundament onder een goed verhaal is oprechtheid. Je kunt zelfs overtuigen zonder per se gelijk te hebben. Wel is het publiek welwillender te maken met wat retorische en andere hulpmiddelen. Wij kennen die allemaal. En zetten ze in bij een geloofwaardig verhaal. Dat van uzelf.

Storytelling is ook vakmanschap.

De Duitse dichter en journalist Matthias Claudius liet ons de wijsheid 'wie verre reizen doet, kan veel verhalen' na. Tegelijk zijn vakantiefoto's nog altijd een beruchte metafoor voor slaapverwekkende verhalen. Boeien is een kunst. Vertellen vergt vakmanschap. Meesterschap bestaat.
Begin met vertellen

De bijdrage van story­telling voor uw bedrijf of organisatie:

Elementen voor een meesterlijk verhaal.

Een verhaal staat of valt met een spannende hoofdpersoon. Dat hoeft niet per se uzelf of zelfs een mens te zijn, een organisatie of een landschap kan ook. Vertellen in scènes, een spanningsboog, details en het bestaan van meerdere lagen zorgen samen voor het beste verhaal. En wij voegen daar samen met u dan nog een economische meerwaarde aan toe. Het gaat immers wel om uw bedrijfsverhaal.

Bedrijfsverhaal maken

Ontdek uw verhaal.
Bedrijfsverhaal maken met De Verhalenmakers
Het schrijven van een corporate story begint met een zoektocht naar de kern waar alles om draait. Het gaat erom de goede vragen te stellen, aan de juiste mensen, en dan met een open mind te luisteren.
Meer info

Contentmarketing

Deel uw verhaal.
Contentmarketing voor uw bedrijf of organisatie
Wie wilt u met dat verhaal bereiken? Met contentmarketing weten wij effectief uw doelgroep aan te spreken met aangename content. Uw bedrijfsverhaal verdient het om gehoord te worden.
Meer info
De Verhalenmakers zijn experts in storytelling voor uw bedrijf of organisatie

Experts in storytelling voor uw bedrijf of organisatie.

Ervaring in media en communi­catie.

Onze expertise in de media en communicatie maakt dat wij als geen ander uw relevante waarden weten te vinden, verwoorden en verspreiden.

Journalistiek vertellen.

Op een journalistieke manier verhalen vertellen beheersen wij dankzij jarenlange ervaring tot in de finesses. Boeiend verhalen is echt een vak.

Groot en klein.

In alles en iedereen zit een verhaal. Dat is een dooddoener, maar wel waar. Voor ons maakt het niet uit bij wie of wat wij dat verhaal gaan zoeken.

Denken en doen.

Bij De Verhalenmakers houden we van diepgang en fundamenteel onderzoek. Maar we vinden het ook heerlijk om daarna aan de slag te gaan, en dingen te máken.

Begin nu gratis met vertellen.

Wilt u met uw bedrijf of organisatie aan storytelling en contentproductie beginnen? Al onze tekst- en beeldverhalen zijn gebaseerd op gesprekken. Het eerste is om de verteller(s) en de makers op dezelfde golflengte te brengen. Bij De Verhalenmakers is dat gesprek gratis, maar het is altijd waardevol. Maak eens een afspraak.

Kom in contact:

Geen zorgen, u komt niet op een maillijst.
Bekijk ook onze privacyverklaring.