Mediastrategie

Uw corporate story moet in elk geval de goede mensen bereiken. Wie zijn uw doelgroepen en waar bevinden ze zich? De antwoorden op deze vragen bepalen de mediastrategie. Door de vele mogelijkheden is dat complexe materie.

Waaruit bestaat een mediastrategie?

Uw corporate story is af. Er zijn diverse uitingsvormen. Nu volgt de verspreiding ervan via verschillende media, zodat het verhaal op de goede manier bij de juiste mensen komt die u wilt bereiken. Het begint met het formuleren van haalbare, concrete doelstellingen. Daarna inventariseren we welke online en offline media het meest geschikt zijn. Het is belangrijk dat er een samenhang is in de gekozen media, maar ook een verbinding met de bestaande marketing- en communicatiedoelen. Een geïntegreerde aanpak zorgt dat het budget effectief is benut.

Mediaplanning

Doelstellingen, doelgroepen en relevante media brengen we samen in een mediaplan. Er zijn veel effectieve manieren om een verhaal te vertellen: advertenties, e-mail en nieuwsbrieven, magazines, sociale media, en natuurlijk free publicity in relevante en gezaghebbende media. Het bewerken van journalistieke media is bijna ondoenlijk voor niet-ingewijden. De resultaten daarentegen geven alle betrokkenen voldoening.

Mediastrategie van De Verhalenmakers

Wat u van onze mediastrategie kunt verwachten:

  • Effectief

    Wij zorgen voor afstemming van doelstellingen, doelgroepen, budget en relevantie media.

  • Geïntegreerd

    Er is samenhang tussen online en offline media, en tussen mediastrategie en marketingcommunicatie.

  • Opzienbarend

    Uw verhaal trekt de aandacht, omdat het pakt en op een originele manier is gebracht.