Corporate story schrijven.

Ontdek uw verhaal.
Een authentieke corporate story schrijven met De Verhalen­makers versterkt al uw communicatie. Een bedrijfs­verhaal bevat de identiteit van uw organisatie, van uw merk. Maar het is meer dan dat: het is een strategisch kompas, het geeft houvast bij veranderingen, zowel intern als extern.
Kom gratis in contact

Ons gereed­schap waar­mee we een corporate story schrijven:

Interview: verheldering door onverwachte vragen

We beginnen een ontdekkingsreis door op een journalistieke manier te bevragen. Er is meer te vertellen dan u zelf denkt. Uw bedrijf is een verhalengoudmijn.

Corporate story schrijven met interviews

Analyse: verhaal → essentie → kernwaarden

De antwoorden analyseren we als communicatiespecialisten. Uit het verhaal destilleren we de essentie van wat u wil vertellen. En die vertalen we in kernwaarden.

Analyse van een corporate story

Resultaat: bruikbare verhalen en beelden

Het formuleren van een aansprekende boodschap is de crux van contentmarketing. We vertellen een goed verhaal, in woord en beeld. Zodat iedereen het unieke bedrijfsverhaal helder heeft.

Bedrijfsverhalen

Strategisch concept

Strategisch concept voor een corporate story
De essentie van uw bestaan, vertaald in een leidraad voor de juiste inzet van mensen en middelen, on­misbaar bij het formuleren van kern­bood­schappen.
Meer info

Media­strategie

Een corporate story schrijven met een mediastrategie
We tekenen het media­landschap dat voor u relevant is. Zodat u op een effectieve manier de doel­groepen kunt aan­spreken waarop uw focus ligt.
Meer info

Monitoring

Mediamonitoring
Om in te spelen op wat uw stake­holders belangrijk vinden, moet u weten wat er speelt. Met onze media­monitoring bent u daar snel van op de hoogte.
Meer info

Waarom een corporate story schrijven zin heeft:

Ontdek uw verhaal - ontdek uzelf.

Het schrijven van een corporate story begint met een zoektocht. Dit proces om tot het kernverhaal te komen is zeker zo belangrijk als het resultaat, omdat het een product is van de hele organisatie. Het gaat erom de goede vragen te stellen, aan de juiste mensen, en dan met een open mind te luisteren. In een jong en klein bedrijf is het eenvoudiger dan in een grote instelling met lange tradities. Maar overal kunnen wij die corporate story naar boven te halen.

Een verhaal. Goede wijn.

Om van een glas verdejo te kunnen genieten, hoef je geen Spaanse wijn­boer te zijn. En zo kun je een goed verhaal herkennen zonder dat je zelf auteur bent. Het gaat om het plezierige gevoel, dat het naar meer smaakt. En als anderen er enthousiast over zijn, is dat een mooie bevestiging.
Begin met ontdekken

Wat u kunt met een corporate story:

Een grondvest voor communicatie - een strategisch kompas.

Een goed bedrijfs­verhaal inspireert niet alleen uw doel­groep, maar ook uzelf en uw collega's. Duidelijk­heid over het 'waarom' van de organisatie zorgt voor hou­vast, voor stand­vastig­heid in wat u uw doel­groep wilt vertellen. Een bedrijfs­verhaal is daarom niet een moment­opname, maar een be­weg­wijzering voor alle bedrijfs­communicatie.

Story­telling & Contentcreatie

Vertel uw verhaal.
Corporate storytelling van De Verhalenmakers
Uw verhaal is bekend, uw waarden zijn ontdekt. Nu wilt u vertellen. Ook dat vergt creativiteit. Met onze manier van storytelling draagt u het bedrijfsverhaal uit op een authentieke en pakkende wijze.
Meer info

Content­marketing

Deel uw verhaal.
Contentmarketing van De Verhalenmakers
Wie wilt u met dat verhaal bereiken? Met contentmarketing weten wij effectief uw doelgroep aan te spreken met aangename content. Uw bedrijfsverhaal verdient het om gehoord te worden.
Meer info
Corporate story schrijven met De Verhalenmakers

Specialisten in het schrijven van corporate story's.

Jarenlange ervaring

Onze expertise in de journalistiek, media en communicatie maakt dat wij als geen ander uw waarden weten te vinden, verwoorden en verspreiden.

Een journalistiek oog voor details

Een authentiek bedrijfs­verhaal ont­dekken vergt het stellen van slimme, ongewone vragen. Dat is een vak, en wij beheersen het.

Wie het kleine niet eert...

Ook kleinere bedrijven herbergen schatten aan verhalen. Wij vinden die even interessant als een multinational en willen graag helpen, voor een zachte prijs.

Strategie en uitvoering

Bij De Verhalenmakers combineren we strategisch overzicht en hands on uitvoering. Dat voorkomt tijdverlies en misverstanden.

Begin gratis aan uw corporate story.

Wilt u een corporate story schrijven? Door met u in gesprek te gaan, beginnen we aan de basis voor uw tekst- en beeldverhalen. Met een eerste gesprek leren we u al wat beter kennen en komen we op dezelfde golflengte. Een eerste gesprek met De Verhalenmakers is altijd gratis, maar zeker niet minder waardevol. Maak daarom een afspraak met ons.

Kom in contact:

Geen zorgen, u komt niet op een maillijst.
Bekijk ook onze privacyverklaring.