Corporate story schrijven.
Ontdek uw verhaal.
Een authentieke corporate story schrijven met De Verhalenmakers versterkt al uw communicatie. Een bedrijfsverhaal bevat de identiteit van uw organisatie, van uw merk. Maar het is meer dan dat: het is een strategisch kompas, het geeft houvast bij veranderingen, zowel intern als extern.
Kom gratis in contact
Ons gereedschap waarmee we een corporate story schrijven:
Interview: verheldering door onverwachte vragen
We beginnen een ontdekkingsreis door op een journalistieke manier te bevragen. Er is meer te vertellen dan u zelf denkt. Uw bedrijf is een verhalengoudmijn.

Analyse: verhaal → essentie → kernwaarden
De antwoorden analyseren we als communicatiespecialisten. Uit het verhaal destilleren we de essentie van wat u wil vertellen. En die vertalen we in kernwaarden.

Resultaat: bruikbare verhalen en beelden
Het formuleren van een aansprekende boodschap is de crux van contentmarketing. We vertellen een goed verhaal, in woord en beeld. Zodat iedereen het unieke bedrijfsverhaal helder heeft.

Strategisch concept

De essentie van uw bestaan, vertaald in een leidraad voor de juiste inzet van mensen en middelen, onmisbaar bij het formuleren van kernboodschappen.
Meer info
Mediastrategie

We tekenen het medialandschap dat voor u relevant is. Zodat u op een effectieve manier de doelgroepen kunt aanspreken waarop uw focus ligt.
Meer info
Monitoring

Om in te spelen op wat uw stakeholders belangrijk vinden, moet u weten wat er speelt. Met onze mediamonitoring bent u daar snel van op de hoogte.
Meer info
Waarom een corporate story schrijven zin heeft:
Ontdek uw verhaal - ontdek uzelf.
Het schrijven van een corporate story begint met een zoektocht. Dit proces om tot het kernverhaal te komen is zeker zo belangrijk als het resultaat, omdat het een product is van de hele organisatie. Het gaat erom de goede vragen te stellen, aan de juiste mensen, en dan met een open mind te luisteren. In een jong en klein bedrijf is het eenvoudiger dan in een grote instelling met lange tradities. Maar overal kunnen wij die corporate story naar boven te halen.
Een verhaal. Goede wijn.
Om van een glas verdejo te kunnen genieten, hoef je geen Spaanse wijnboer te zijn. En zo kun je een goed verhaal herkennen zonder dat je zelf auteur bent. Het gaat om het plezierige gevoel, dat het naar meer smaakt. En als anderen er enthousiast over zijn, is dat een mooie bevestiging.
Begin met ontdekken
Wat u kunt met een corporate story:
Een grondvest voor communicatie - een strategisch kompas.
Een goed bedrijfsverhaal inspireert niet alleen uw doelgroep, maar ook uzelf en uw collega's. Duidelijkheid over het 'waarom' van de organisatie zorgt voor houvast, voor standvastigheid in wat u uw doelgroep wilt vertellen. Een bedrijfsverhaal is daarom niet een momentopname, maar een bewegwijzering voor alle bedrijfscommunicatie.
Storytelling & Contentcreatie
Vertel uw verhaal.
Uw verhaal is bekend, uw waarden zijn ontdekt. Nu wilt u vertellen. Ook dat vergt creativiteit. Met onze manier van storytelling draagt u het bedrijfsverhaal uit op een authentieke en pakkende wijze.
Meer info
Contentmarketing
Deel uw verhaal.
Wie wilt u met dat verhaal bereiken? Met contentmarketing weten wij effectief uw doelgroep aan te spreken met aangename content. Uw bedrijfsverhaal verdient het om gehoord te worden.
Meer info

Specialisten in het schrijven van corporate story's.
Jarenlange ervaring
Onze expertise in de journalistiek, media en communicatie maakt dat wij als geen ander uw waarden weten te vinden, verwoorden en verspreiden.
Een journalistiek oog voor details
Een authentiek bedrijfsverhaal ontdekken vergt het stellen van slimme, ongewone vragen. Dat is een vak, en wij beheersen het.
Wie het kleine niet eert...
Ook kleinere bedrijven herbergen schatten aan verhalen. Wij vinden die even interessant als een multinational en willen graag helpen, voor een zachte prijs.
Strategie en uitvoering
Bij De Verhalenmakers combineren we strategisch overzicht en hands on uitvoering. Dat voorkomt tijdverlies en misverstanden.
Begin gratis aan uw corporate story.
Wilt u een corporate story schrijven? Door met u in gesprek te gaan, beginnen we aan de basis voor uw tekst- en beeldverhalen. Met een eerste gesprek leren we u al wat beter kennen en komen we op dezelfde golflengte. Een eerste gesprek met De Verhalenmakers is altijd gratis, maar zeker niet minder waardevol. Maak daarom een afspraak met ons.
Kom in contact:
Geen zorgen, u komt niet op een maillijst.
Bekijk ook onze privacyverklaring.
Bekijk ook onze privacyverklaring.