Mediamanagement

De oplages van kranten en tijdschriften mag in veel gevallen onder druk staan, hun bereik en hun gezag onder bepaalde doelgroepen is nog steeds ongeëvenaard. Daarom staat een publicatie in een gerenommeerd printmedium vaak heel hoog aangeschreven. Temeer omdat het zo lastig is om het te realiseren. Voor grote organisaties lijkt mediamanagement doorgaans al een raadselachtig kansspel, de kleinere bedrijven beginnen er maar liever niet aan. Dat maakt ons als mediamanagers zo gewild.

Wat mediamanagement inhoudt

De traditionele nieuwsmedia hanteren journalistieke criteria bij het kiezen van hun onderwerpen en de vorm waarin ze die aandacht geven. En anders is hun ‘bladformule’ wel bepalend, of de ‘kleur’ van de omroep die een journalistieke rubriek heeft. Wij kennen die begrippen en weten erop in te spelen. Journalistieke argumenten en – misschien nog bepalender – journalistieke gevoeligheden zijn ons zeer vertrouwd. Er zijn altijd wederzijdse voordelen voor ‘onderwerp’ en medium die we kunnen opvoeren. Dat geldt net zo goed voor de nieuwe online media. Zorgen dat je de juiste mensen benadert op een manier die rekening houdt met hun doelstellingen en eigenaardigheden: dat is mediamanagement.

Gids

Wij hanteren het rapier van het nieuws met gemak, schermen met journalistieke relevantie waar nodig, en zetten ons netwerk in wanneer dat nuttig kan zijn. Zo halen we de opiniepagina van een groot landelijk dagblad of bewerkstelligen een mooi geïllustreerde reportage in een magazine. Met goed mediamanagement bouw je bekendheid en gezag op. En op een goede dag wordt u gebeld door een journalist van een relevant medium voor commentaar op een actualiteit.

Mediamanagement van De Verhalenmakers

Wat u van ons mediamanagement kan verwachten:

  • Opzienbarend

    Uw verhaal trekt de aandacht in media die voor niet-journalisten lastig te bereiken zijn.

  • Effectief

    Journalistieke aandacht voor een onderwerp heeft veel meer impact dan reclame en pr.

  • Vernieuwend

    Het bereiken van doelgroepen die niet tot uw traditionele publiek behoren.