Voorbeelden van storytelling infographic

Voorbeelden van storytelling (infographic)

Redactie Storytelling

Deze blog is een samenvatting van onze infographic. Ons gehele artikel kunt u vinden op 's Nederlands grootste marketingblog, Frankwatching.
Storytelling is overal. Verhalen zijn een aansprekende manier om aandacht te krijgen en mensen echt te bereiken. Marketeers zweren er bij: de toekomst van contentmarketing is storytelling. Maar lang niet alleen bedrijven passen het toe. Tien voorbeelden van al of niet commerciële vormen van storytelling, in een mooie infographic. We schrijven erover op het platform Frankwatching, dé community voor marketing en communicatie.

Marketing en pr

Iedereen kent storytelling als vorm van commercieel marketingbeleid. Bedrijven gebruiken dit op allerlei heel verschillende manieren. De rode draad hierin is wel altijd: beleving. Je ruilt geen geld voor een product of dienst, je gaat jezelf blij maken, gelukkig, mooi, trots. En een ander ‘goed gevoel’ is ook enorm populair aan het worden: Ik doe iets goeds voor de wereld. Vooral duurzaam zijn geeft steeds meer mensen dat fijne gevoel.
"De rode draad hierin is wel altijd: beleving.”

Verkiezingen

Storytelling is natuurlijk op zichzelf iets moois, zelfs als het enigszins wordt misbruikt. Voor ‘gewone mensen’ is het goed om dat te herkennen. Een politicus met een mooi verhaal gebruikt het als pr-techniek, om stemmen te winnen. Let maar op dezer dagen, want er zijn verkiezingen. En kijk of het verhaal écht is, geloofwaardig, concreet.

Maar doe ook een beetje aan introspectie: in hoeverre gebruik ik storytelling om mezelf mooier voor te doen dan ik ben? Zijn mijn feestjes authentiek passend voor mij?

Lees erover op Frankwatching.
Voorbeelden van storytelling infographic
Volg ons op social
   
Over de auteur

Dick van der Meer

Twitter

Als journalist bij de Haagsche Courant heeft Dick van der Meer 25 jaar de stad Den Haag en ommelanden verkend. Het organiseren van journalistiek werk en het operen in een complexe nieuwsomgeving zijn hem als lid van de hoofdredactie van de HC en later van het AD zeer vertrouwd geworden. Hij is iemand die zelf graag schrijft, maar ook ervoor zorgt dat de journalistieke en organisatorische processen goed lopen. Op basis van verwondering en het stellen van de juiste vragen wil hij bovendien de creativiteit in anderen en in zichzelf opwekken.

Over de auteur

Wilmer Smook

Facebook Twitter

Wilmer Smook specialiseert zich in het gebruik van digitale instrumenten om iedere boodschap extra kracht bij te kunnen zetten, zowel online als offline. Door zijn kennis over websites, social media en grafisch ontwerp voelt hij zich in de wereld van digitale storytelling volledig senang. Daarnaast heeft hij dankzij zijn masterstudie politicologie en een traineeship bij een politieke communicatiebureau veel gevoel voor maatschappelijke kwesties en corporate communicatie. Een digitaal strateeg met een politieke antenne.