Overheidscommunicatie over corona laat te wensen over. Rutte communiceert zoals hij regeert: over wat gebeurt, niet over wat komen gaat.
Onderzoek slavernijverleden mag niet vrijblijvend zijn
Een onderzoek naar een slavernijverleden kan heel zinvol zijn. Maar zo’n aankondiging kan ook worden gebruikt om een heikel punt te parkeren.
Aan de waarheid heb je niet veel meer
Het streven naar de waarheid is vervangen door feitenvrijheid en desinformatie. Heeft communiceren als bedrijf daardoor nog zin? Natuurlijk wel.
Boerenbedrog: verhaal van het boerenprotest
Het boerenprotest profiteert van een onwerkelijk mooi beeld van de landbouw bij de buitenwereld. Het is tijd voor een realistischer boerenverhaal.
10 gratis online privacy tools voor je digitale veiligheid
Tien voorbeelden van gratis online privacy tools die je helpen om je online privacy te beschermen tegen trackers, datalekken en ander gespuis.
Voorbeelden van storytelling (infographic)
Tien voorbeelden van storytelling in al of niet commerciële vormen, in een mooie infographic. We schreven erover voor het platform Frankwatching.
Normale actie, slechte pr
Je kunt wel in je recht staan, maar morele verontwaardiging zorgt soms alsnog voor slechte pr. Hoe kan je dat slim voorkomen?
Er is een VROUW benoemd in 2018
‘Er is een VROUW benoemd in 2018’ – is dat wel nieuws? Soms is het onzinnig om in een bericht het vrouw-zijn te benadrukken.
Marketing voor een purpose-vol bedrijf
Purpose marketing is hot. Maar wat als maatschappelijke doelen toch ondergeschikt zijn aan de winst? Hoe ontdek je het verschil tussen echt en nep?
Newseum: een museum voor het vrije woord
Het Newseum is een indrukwekkend museum in Washington DC dat gewijd is aan nieuws. Vrijheid is de rode draad door het museum.